Не обичате да работите от вкъщи? Излезте и си наемете офис кабинка срещу заплащане на минута.

Разбира се, работата от вкъщи си има своите предимства, но някои го намират за изолиране от света.

И все пак, ако ви е омръзнало да седите в апартамента си и предпочитате да общувате с колегите си лице в лице, ако безкрайните срещи в офиса са ви изтощили или пък най-близкото място за обяд до вашия офис вече ви е писнало, отидете и си наемете офис в най-близкия МОЛ.

Сингапур е градът, в който строителният шум е най-силен и неизбежен. Там всекидневно се събарят сгради и се строят нови.

Именно заради това, офис кабинките започват да набират особена популярност.

Идея за нов вид работно място. Извън офиса, в най-близкия търговски център или дори в метрото.

Шушулките, както ги наричат местните, струват по-малко от четири сингапурски долара (3 $) на час и са създадени от сингапурска компания, наречена Switch.

Япония е страната, където вече има такива активни офис кабини от няколко години насам, където шепа компании като Telecube и Cocodesk са ги настанили в метростанции, фоайета на хотели и магазини.

Основното състезание на Switch в Сингапур обаче е със Starbucks или всяко друго кафене с безплатен wi-fi.

Кабинката е разумно работно пространство, макар и малко. Има Wi-fi, както и вентилатор. Столът е удобен, а осветлението не е натрапчиво. Сиво-бялата цветова гама не е особено колоритна, но не е и разсейваща.

“Със сигурност бих се съгласил с идеята, че част от ценностното предложение (на кабинките) е тази психологическа раздяла, която се създава чрез физическо разделяне между работата и дома“, споделят от Switch.

И пак, идва другия проблем, че ако не се чувствам добре в апартамента, напускането от него прераства в кавга. За да стигнете до кабината е необходимо кратко пътуване с влак, обикаляне на половината път около търговския център в тропическата жега, за да намерите отворен вход преди 10 часа сутринта.

След това трябва да се регистрирате с приложение за проследяване на контакти на входа на центъра, следва същото и в самата кабина, използвайки приложението Switch и приложението отново за проследяване на контакти. Носенето на маска в кабината – задължително.

Това не са големи проблеми, но всички те изискват повече усилия, отколкото просто ходене от спалнята до хола.

Switch вече са отворили над 60 от своите офис кабинки в Сингапур. Те са в допълнение към нейните 3500 бюра, които могат да бъдат наети в споделени офиси за съвместна работа, които са по-типичният начин за наемане на работно място някъде.

Switch има за цел да постави много повече кабини в града-държава, както и разширяването в чужбина също е на хоризонта.

Г-н Пеналоза казва, че неговата гъвкавост при поискване “означава, че плащате само за това, което използвате и можете да ги използвате, когато и както имате нужда”.

Последните проучвания от цял свят показват, че повечето работодатели ще приемат за постоянно моделът на работа от вкъщи, дори когато пандемията най-накрая приключи – персоналът ще може да продължи да работи от дома си.

Работата от вкъщи обаче, повдигна нови въпроси за това кой какво плаща. Например, ако служителите работят от кухненска маса или кабинет, работодателите им трябва ли да плащат за тяхната интернет връзка или техните ергономични столове?

Switch смята, че неговите кабини могат да предложат решение, а някои от корпоративните клиенти вече позволяват на своите служители да начисляват разходите за кабинките на компанията.

Експертът по дистанционна работа Притвирай Чудхури казва, че кабините на Switch извеждат концепцията на “следващото ниво”.

Като доцент в Харвардското бизнес училище, той казва, че отдалечената работа вече се е увеличила преди пандемията.

Той дава пример с Tulsa Remote, който стартира през 2018 г. и има за цел да подмлади град Оклахома, като предложи безвъзмездна помощ в размер на 10 000 долара, за всеки работещ преместил се да живее и работи там.

Друга компания, MobSquab, помага на американските технологични фирми да намират международни работници, които се борят да получат американски работни визи в Канада, откъдето работят отдалечено.

Проф. Чоудъри смята, че кабините могат да създадат допълнителен слой гъвкавост за такива организации, които често разчитат на поставянето на работниците в типично споделено работно пространство.

„Тези шушулки извеждат тази идея на следващото ниво и създават възможност за работниците, които искат да работят отвсякъде и да го правят“, казва той.

Наистина ли, биха могли да се впишат в Европа и Северна Америка, където много работници са свикнали с големи работни пространства?

Британският бизнес психолог, Джес Бейкър, смята, че те биха могли да бъдат популярни сред тези, които търсят евтина алтернатива на работата от вкъщи.

Трябва да се отбележи, че в кабините на Switch не се допускат храни и напитки и се очаква клиентите да ги оставят отвън въпреки, че няма персонал на разположение, който да наложи правилото. От Switch казват, че “доставчикът на космическо пространство” е отговорен за почистването, което в случая беше операторът на търговския център.

Но, достатъчно тихо и спокойно ли е в търговския център или в метро станцията?

Бейкър споделя, че е почувствал комфорт в кабинката, но преди да започнат магазините да отварят врати и клиентите на МОЛ-а да нахлуят.

След като служителите в магазина за електроника до шушулката завършиха с изключването на привидно безкраен низ от аларми, те включиха музиката. Не беше толкова силна, че работата беше невъзможна, но беше достатъчно силна, за да може приложението за идентификация на песни Shazam да ми каже, че слушам поп звездите Деми Ловато и Карди Б.
Докато си тръгвах, имаше мъж с разтревожен външен вид, излизащ от шушулката до моята. Той поклати глава, оплака се от музиката и след това тръгна.
Почувствах същото. Една от причините да дойда тук е да избягам от шумните съседи.

И все пак кабинките изглеждат потенциално полезни. Бих обмислил да я използвам отново, но вероятно не същата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *